Beloved Fwenz

04 August 2010

bLood donation???

Siapa maw tahu..(walaupon takde orang nak tahu tapi aku nak bagi tahu gak  T_T) semalam aku tak tido langsung...entah ape lahh aku buat tapi mood memang tak stabil..Dalam kol 7lebey tu baru aku tido jap sampai lahh kol 11...Oleh kerana kat UIA nih ada blood donation day(dr semalam lagi actually) aku pon dengan penoh rase bertanggungjawab macam askar bergerak maju ke hadapan dengan excited nyerr caLL piqa, teman seaskar aku pasal die lah yang paling rajin derma darah yang lain semua penakot hahahahaha .. n ajak gi donate blood sesame..minah tu ponn excited gak, penah ker dier tak excited hmmmmm  -_-! ...
Aku sampai Al-Malik Faisal Hall (dewan) awal dari piqa..yg masih buzy dengan meeting 'futsal'nyer..die kan excited buat semua benda hahahahaha gelak lagi sekali so dengan penoh berani konon (padehal aku baru first time nak menderma) ..aku amek dua form dan isi dulu, form untuk piqah pon aku isikan.! nak tunjuk betapa bersemangat aku dan berkobar sambil berkibarnyeee ...Ada lahh junior in charge nih tanye aku .. "akak nak masuk dulu ke nak tunggu kawan dulu??"...aku menjawab dengan penoh kerek *mimik muka pon kene kerek jugak* "ehem...takpe lahh wak, saye nak buat dulu" ... kuikuikui  -_-!

Masuk jer dalam area donation tu...OMG!!!! ramai giler orang yang tengah terbaring atas kerusi yang cabut gigi tu tengah pam darah diorang dengan buat muke macam pesakit.. Tetibe,, aku macam sesak nafas (dan dan jer) ..terlupe pulakk aku nih fobia darah (lagi laa mengade huhuhh) ..aku berani kan diri pegi beratur,,nasib baik que panjang lagi  *urut dada  ... sambil menunggu giliran~aku memikirkan nasib aku yang akan kene pam darah jugak,,terbayang-bayang keadaan aku pada saat itu...oh nooooo!!! aku mesej piqa suh datang, aku tak sanggup nak hadapi kenyataan ni seorang diri! tetibe piqa reply "aku tak g.nak jumpa dentist".. 
aaaaaaaa!!!!!!! mati!!!mati!!! hahha aku pakse gak piqa datang kat aku,tak kire la, walau die terpakse merangkak sebab sakit gigi pon aku nak die datang gak kat aku dulu.! kurang asam punye piqa...naseb makcik tu datang gak...piqa datang dengan membawa khabar berite yang tak pasti kebenarannyer...

DARAH YANG KITE DERMA NIH..MESTI LAA KITE NIAT NAK SEDEKAH EN... TAPI DARAH NIH NANTI AKAN DIJUAL KEPADA PESAKIT... SO,,DIORANG AKAN DAPAT KEUNTUNGAN PADAHAL TU DARAH MILIK ORANG RAMAI YANG FREE DIORANG DAPAT.. SO DIMANA KONSEP SEDEKAH @ DONATION NYERRRR???

aku pon pe lAgi...lagi laa semangat, tapi semangat nak cabut dari situ...huahuahua fuhh ade jugak alasan aku nak balik..heeee so aku pon pulang kebilik dengan tangan kosong...cis penat-penat jer aku mandi, dah la bilik aku tingkat empat atas bukit pulak kene turun naik tangge penat tuh.. -_-!
ermmm kecewa gak cuz tak pernah merasa derma darah...tapi nak buat macam mane aku jadi confuse...

p/s : sesape tahu tak kat mana nak derma darah..yang darah tuu akan digunakan untuk orang ramai selamatkan nyawa secara percuma.??? cam mangsa perang kat iraq or palestine ke...untuk orang islam khususnyee...baru laa bermakne donation kiter yek..yekkk walaupun aku fobia darah..aku nak juga biasekan derma darah..bak kate ibu tercinta "orang sekarang dah laaa payah nak kongsi harta...lagi2 yang macam family aku yang tak laa kaya sangat nak sumbang duit banyak2...so dengan dermakan darah at least dapat selamatkan nyawa org lainn..ini jer yang termampuu"
sedey plak weyhh!!!!!!


okay itu jer.sekian.terima kasih.bye

No comments: