Beloved Fwenz

06 August 2011

Ucapan anugerah ke ape nih.buang tebiat ke aku

best nye hidup aku sekarang. Aku tahu hidup ni macam roda; tak kan mungkin aku rase bahagia macam ni selama2nya. aku kene perbaiki hidup aku, and i will always do. Alhamdulillah aku bersyukur dengan ape yang aku ade sekarang. Aku rase disayangi, di hargai oleh orang2 sekeliling aku... So far, aku tak nak ape2 pun berubah..

Ya Allah, kekalkan lah nikmat yang aku rase sekarang sampai bila2 dan aku berjanji akan cuba sebaik mungkin untuk berubah menjadi lebih baik.

Tima kasih lah sebab sudi sayang aku, amek berat pasal aku, respect aku, paham aku.

FAMILY
Aku ade family yang memahami, sporting. Family yang bersabar dengan perangai aku yang gila dan masuk air *tapi sekarang den dah matang dah.hahahha

TEAMMATES
Aku ade kawan yang respect aku dan benarkan aku ceriakan hari diorang. Budak2 KFC Taman Putra sies sempoi, best, happening, sengal, dan aku rase macam family..Staff sane always datang dan pergi.Thats a good thing, kawan2 aku menjadi makin ramai; belum masuk customer2 yang makan kat sane dan tetibe nak jadik kawan aku kan =.=" aku hargai jugak.. 

MANAGER
Aku ade manager2 KFC yang aku sayang =p semua pon aku sayang sebab sporting, and bagi aku keje suka hati bapak tiri laki mak jiran aku. Tapi yang aku sayang lebey kat manager yang tukang anta and jempot aku hari2. Muaxxx macehhhhhh


FRIENDS
Aku ade gak kawan2 from uia; yang ade untuk aku even untuk belajar.. And aku ade kawan yang agak rapat from international country; Saudi, Mesir, Russian, Kashmir which diorang ni sangat happening dan sempoi, also tak berkira, amek berat pasal aku n ade untuk bagi aku semangat n sentiase ade bile aku rase sunyi dan down lebih2 lagi lepas aku dah clash nih. Aku tahu diorang tak paham aku tengah cakap pasal diorang tapi lantakla aku malas nak speaking2 mat salleh malam nih. hahaha

situation1  : bebudak from arab saudi nih; (Dodi, Basil, Ahmad and few others aku lupa name diorang hahaa sori) overnite kat luar so aku men mesej je la dengan Dodi nih.aku kan suka stadi sampai lewat malam so dia ah rajen teman aku. So bila aku bangun pagi2 esok diorang da ade kat carefour g beli barang2 dapo.hahaha so Dodi beli kan aku a packet of orange dari sane. Kalau diorang g memane pon dia Dodi akan slalu tanya aku "did you need anything from here?" So sweet kan.

situation2 : Aku kua ngan Dodi,Basil, and lagi 2orang kazen diorang budak uia gak ah. Kitorang gi tengok movie and makan kat Nandoo's.. Kitorang 5orang bil sampai dua ratus lebey; but Dodi belanje. baik nye lah kan. =')

situation3 : Before balik Saudi untuk cuti sem 2bulan nih; diorang suh aku kua dengan diorang untuk celebrate. Kitorang g Wangsa Walk je sebab diorang nye flight petang tu jugak. Kitorang g lawan bowling and teman Basil potong rambut and lepak2 borak2 kal Oldtown. Diorang wat lawak bodoh kat aku sumpah klaka. Pastu sementara tunggu diorang kemas barang2 aku kenal lagi dengan budak2 international yang baru. Sori lah aku lupe pulak nama korang. hehe Before balik Dodi bagi aku gift so that it will reminds me of him. Terharu kan =') Pastu kitorang mesej sampai laaa flight die berlepas dan dah takde coverage. Sedih gila.

situation4 : Eventhough dah kat Saudi, diorang rajin mail aku terutamenye Basil dengan Dodi nih. =) Bagusnye kan diorang tak lupakan aku.Sultan from Russian pon ajen mail aku; die guna email @list.ru ...korang penah nampak tak email macam ni?

situation5 : Sultan from Russian nih rajin jugak lepak dengan aku kat uia. Dia siap ajar aku bahase Rusia and aku pon rajen tolong die improve English dia. English dia sucks. hahah sies teruk gila aku bantai gelak je klau dia citer pasal pengalaman dia sampai kat Malaysia tak reti lngsung cakap English. Dia ade adik pompuan; cunjugak name Saida. Tapi die nih jage kawkaw memang abang yang terbaik. Kalau dye nye class dah abes pon die akan tunggu Saida sampai abes class; dye kate kat aku kalau dye tinggal Saida sesaat t ade laki akan datang ngorat. Haha tapi betullah.Saida memang cantik =) Die pon nsem hot giler aku bangge je kalau ade abang macam nih. heheh kitorang rajen lepak kat library =) miss them

situation6 : Aku nye classmate from Mesir name dia Husam. dia ni pandai gila Electric Circuit sies otak genius nak mati. So aku ajen gak stadi dengan di kat library; aku ley jumpe dengan kawan2 dia gak. Kawan die name Baraa' pandai gila Calculus. Benda yang seminggu lecturer ajar kitorang tu pun masih blur dia ajar aku dalm 2jam and aku dah paham gila and master bab tuh. hebat kan? =') bila lah aku nak ade otak macam diorang.

situation7 : Kawan baru aku tak rapat sangat la name Muhammad from Kashmir. dye ni otak genius markah nak top2 90 lebey je. die cikgu aku dalam banyak subjek jugak sebab die da senior. Dia offer aku gak untuk ajar aku, tapi aku je jarang cari dia sebab aku lagi suke stadi sendiri selagi aku xpaham topic tuh.ngengade kan.

The rest macam abdjamil, and Husam and Sadiq, Sara pon rajen tolong aku update dengan study and softcopy2 untuk stadi. pastyear exam ke semua tu aku hargai. Tengs korang walaupon korang tak paham ape aku membebel.haha 

ROOMATES. 
Aku ade roomates yang best, sempoi, masuk air tapi sekepala ngan aku and always stadi sesame macam Ecah =p ade roomates yang paling matang n banyak bagi nasihat macam mak2 gitu tapi gila2 macam Ain.Ecah pun since kitorang classmate =) roomates yang gila movie tapi pandai macam Widad =)

BUDDIES
Aku ade kawan sejak sek rendah yang still rapat cume jarang dapat jumpa sebab masing2 dah busy. Nabilah skarang nak jadik doctor dah. Dye ni besties aku yang banyak tolong aku dalam stadi before PMR. die memang pandai pon.hikhik pas tu kitorang terpisah. Aku ke MRSM n dia ke SBP. Besties aku Charmaine, Denise, n Kasturi pon banyak tolong aku dalam stadi. Kitorang hangout jugak ke muvie; shopping n lepak2..tapi dah lame xdapat buat macam tu. Besties aku yaang len Harith, Jhun Ren, vinayakraaj, n Derrick plak dah makin ensem skang.HAHAHA tetibe. Yang masuk air n gila2 macam Lela, Aisya, Ina pon aku x jarang jumpa but we still contact each other. Tak dilupekan Afiq teman terbaik, sentiase ade untuk aku dari dulu sampai skarang. Dye agak poyo sebab die ensem haha tapi die sentiaase bagi aku semangat; especially bile aku clash dengan boyfriend dulu sampai sekarang.hahah banyak ke boyfriend aku? takdelah. =p

Orang kate kawan bia beribu, becinta bia satu. Kalau nak cakap pasal kawan aku memang takkan habis. Kawan memang ramai; tapi bape kerat kawan yang betul2 KAWAN untuk aku? kawan yang terbaik ialah those people yang wat hidup aku hepi; bukan serabut.yang bantu aku untuk berjaya dalam hidup. Yang always ade untuk aku tak kire ape pon terjadik.

2 comments:

Kak Amy said...

Salam kenal , singgah dan follow sini jemput ke belog saya..

Syera Cullen said...

sure amy =)