Beloved Fwenz

15 February 2011

Salam Maulidur RasuL 1432H

courtesy of i luv islam.com

di pagi yang hening iaitu hari ini hari cuti Maulidur Rasul takde kelas yeahhhh,!! aku pon duduk di meja dengan niat untuk study memandang kan esok ade midterm drawing (macam takde kene mengena kan sebab aku blaja Electric Circuit) heeeee

Pastu en aku dengar orang berselawat yang slalu orang guna time berarak di hari Maulidur Rasul tu. So aku tergerak untuk menulis entry ini so that aku le wish kat semua umat Islam yang aku kenal Selamat menyambut Maulidur Rasul 1432h =)

Sayu pulak hati ni dengar diorang membace selawat2 camtu.Aku tak sure lah kat Uia ni diorang berarak jugak ke but aku rase rugi pulak tak join if ade perarakan ~ 
Kalau kat area umah aku ni memang wajib lah berarak setiap tahun kan ,, and aku akan join jugak memandangkan ayah aku agak aktif dalam activity2 macam ni...but this pasT few years aku tak sempat nak join..ade je hal..busy..so aku rinduu =')

 ni kat penang la kan bukan kat umah aku

nak nanges pon ade dengar diorang selawat dah la kuat gila guna speaker kuat gila mesti satu UIA dengar... em..as a student and a person maybe aku terlalu busy and focus to worly affairs. But actually kalau kita bole join meraikan hari2 Islam macam ni,, it is actually such an excitement,, we naturally get some spirit.,,and we are proud of being a Muslim...And actually kita akan dapat satu feeling..peace of mind..sangat sangat unic and kita akan rasa dekat dengan Islam..

Aku ni budak yang sensetif ke ape ke aku tak tahu but actually bila hayati balik selawat2 ni terutama nya time hari2 mulia macam ni.,, aku akan rase sayu sangat ~ betape tanpe aku sedar aku semakin jauh daripada hal2 keagaamaan bila aku busy.

Aku harap to at least get a benefit of having such of this feelings..and im always hope to improve myself.


Tiga perkataan yang diungkapkan oleh nabi pd akhir hayat hidup nabi ialah...umatku,umatku,umatku....kte haruslah sayang n cinta n selalu mengingati nabi..kerana nabi sgt sayang pd umatt2 nye...Salam Maulidur Rasul pd semua umat Islam..

No comments: